Des del 14 de novembre de 2025, totes les persones que tinguin contractada una persona treballadora de la llar estan obligades a realitzar una avaluació de riscos laborals del lloc de treball.
Aquesta obligació neix del Reial decret 893/2024, de 10 de setembre, que equipara la protecció en matèria de seguretat i salut del personal de la llar familiar, a la de qualsevol persona treballadora per compte d’altri.
Què implica aquesta nova obligació?
Les persones ocupadores hauran de:
- Avaluar els riscos laborals del lloc.
- Adoptar les mesures preventives necessàries quan es detectin riscos.
- Posar a disposició els equips de treball i els equips de protecció individual (EPI) que siguin necessaris.
- Informar i formar la persona treballadora sobre els riscos inherents a la seva activitat.
Com es pot complir aquesta obligació?
La persona ocupadora podrà:
- Assumir personalment l’activitat preventiva.
- Designar a una persona responsable.
- Contractar un servei de prevenció aliè.
Per facilitar-ne el compliment, el Ministeri de Treball ofereix una eina gratuïta, Prevención10.es, a través de l’INSST: 👉 https://www.prevencion10.es
Des d’ALLYON ETL estem a la vostra disposició per aclarir qualsevol dubte i acompanyar-vos en el compliment d’aquesta nova obligació.